Back Universul Star Trek

Paramount incepe filmarile la Star Trek IX
Star Trek NewsPe data de 31 Martie 1998, John Goldwyn, presedintele Paramount Pictures a anuntat inceperea filmarilor la "Star Trek IX" (titlu provizoriu). Noul film va folosi ca zona de filmare in principal studiourile Paramount si cateva zone din sudul Californiei.
"
Star Trek IX" este al treilea film care va folosi personajele din seria de televiziune laureata a premiului Emmy - "Star Trek: The Next Generation", serie creata de Gene Roddenberry. Filmul va fi produs de Rick Berman si regizat de Jonathan Frakes. Scenariul pentru "Star Trek IX" a fost scris de Michael Piller, dupa o povestire de Rick Berman si Michael Piller.
USS DefiantIn noua productie Paramount apare tot echipajul navei USS Enterprise: Patrick Stewart (Capitanul Jean-Luc Picard), Jonathan Frakes (Comandantul Will Riker), LeVar Burton (Locotenentul Geordi La Forge), Michael Dorn (Locotenentul Worf), Gates McFadden (Dr. Beverly Crusher), Martina Sirtis (Consilierul Deanna Troi) si Brent Spiner (adroidul Data). Pe langa ei vor mai aparea in film - F. Murray Abraham (Ru'afo) - castigator al Oscar-ului pentru cel mai bun actor pentru rolul sau din "Amadeus", Donna Murphy (Anji) si Anthony Zerbe, castigator al premiului Emmy.
In "Star Trek IX", Capitanul Picard si echipajul navei Enterprise vor ajunge sa indeplineasca unul dintre cele mai dragi vise ale omenirii - vor gasi o fantana a tineretii. Iar cand existenta acestui paradis nou descoperit este in pericol, Picard se vede pus in fata unei decizii imposibile - pentru a proteja vietile celor ce traiesc pe aceasta lume paradisiaca, el va trebui sa tradeze si sa lupte impotriva Federatiei.
Pe langa regizarea filmului "Star Trek: First Contact", Jonathan Frakes a mai regizat episoade din "Star Trek: Voyages", "Star Trek: Deep Space Nine", "Verdict: Crima" si "Spitalul Universitar".
Rick Berman, producatorul "Star Trek IX", a mai produs filmele "Star Trek Generations" si "Star Trek: First Contact" si este coproducator al serialelor "Star Trek: Deep Space Nine" si "Star Trek: Voyager".

U.S.S. DEFIANT - NX-74205

Oficial, USS Defiant NX-74205 este clasificata ca o nava experimentala de escorta. Dar neoficial, Definat este o nava de razboi. Nu are nici un fel de provizii pentru familii sau misiuni diplomatice, nici un fel de laboratoare stiintifice, holo-deck-uri sau alte acomodari pentru calatorii de lunga durata. In schimb, Defiant are un sistem defensiv foarte puternic si este singura nava din clasa ei care a fost produsa. A fost construita initial cu rolul de nava de prima lovitura, pentru a fi folosita intr-un virtual razboi. Ea incorporeaza cele mai noi tehnologii defensive si ofensive ale Federatiei.

USS Defiant - schema
Constructia
Defiant a fost construit inital ca o ultima defensiva impotriva Borgilor. Este un prototip, prima nava dintr-o noua flota de razboi a Federatiei.
Constructia Defiant-ului a inceput in 2266, dupa ce Flota Stelara a aflat de amenintarea numita Borg. Dupa lupta de la Wolf 359, Comandantul Benjamin Sisko este trimis la Uzinele Utopia Planitia Fleet de pe Marte, unde supervizeaza constructia Defiant-ului. Dar dupa o calatorie de testare dezastruasa, erori grave de design au aparut in planurile navei si, avand in vedere diminuarea amenintarii din partea borgilor, Flota a decis suspendarea lucrului la Defiant.

Noua amenintare
Odata cu aparitia amenintarii din partea Jem'Hadar-ilor, temuta armata comandata de Dominion, care controla zone mari din Quadrantul Gamma, Defiant-ul este activat si trimis in misiune, ignorandu-se toate problemele de proiectare pe care le avea. Benjamin Sisko, acum comandant al statiei Deep Space Nine, este considerat ideal pentru postul de capitan al acestei nave noi, avandu-se in vedere implicarea sa in proiectarea si construirea ei. Dar Sisko este la fel de important in linia intai a luptei impotriva Dominionului, de vreme ce Deep Space Nine este pozitionata langa singura legatura stabila intre Quadrantul Alpha si Gamma.

Masuri speciale
Pe Deep Space Nine, Defiant-ul este ancorat pe inelul exterior de docuri. Din motive de securitate, o garda este tinuta continuu in afara sasului. Amprenta vocala si alte metode de identificare sunt folosite pentru a garanta accesul. Cand paraseste statia spatiala, Defiant-ul isi foloseste motoarele la un sfert din capacitate.

Caracteristici
O conducta de plasma trece prin circuitul primar laser, dubland puterea fazerelor si ducand la o imbunatatire cu 30% a randamentului motoarelor warp.
Viteza de croaziera standard este warp 7 si viteza sigura maxima este warp 9, desi Defiant poate depasi aceasta limita pentru perioade limitate de timp, in situatii de criza.
Corpul navei este construit dintr-un aliaj Castrodium/Neutromium. Lungimea navei este de 68,58 metri. Defiant-ul a fost proiectat pentru a adaposti un echipaj de 50 de persoane.

Armament
Defiant-ul este echipat cu cele mai noi sisteme ofensive dezvoltate de Federatie. Detine banci multiple de fazer si torpile quantum.

Tehnologia Romulana
Caracteristica care face nava USS Defiant unica in Federatie este faptul ca este singura care are un dispozitiv Romulan de invaluire
Conform Tratatului de pe Algeron, Federatia a fost de acord sa nu incerce sa dezvolte sau sa preia tehnologia de invaluire, dar acest tratat a fost ignorat in momentul in care a aparut pericolul reprezentat de Dominion, printr-o intelegere intre Imperiul Stelar Romulan si Federatia Planetelor Unite.

Initial, intelegerea stipuleaza folosirea dispozitivului de camuflare doar in Quadrantul Gamma, dar dupa atacul klingonian asupra spatiului ocupat de Cardassia, tratatul este modificat, astfel Defiant-ul capatand dreptul de a-si folosi dispozitivul de invaluire si in Quadrantul Alpha. In schimbul acestei intelegeri, Flota se angajeaza sa trimita toate informatiile pe care le strange despre Dominion catre Romulani.
Cand dispozitivul de invaluire este activat, iluminarea interioara este diminuata si toata energia destinata sistemului defensiv este transferata sistemului de camuflare, Defiant-ul devenind astfel invizibil, putand fi detectat numai cu ajutorul unor puternice scannere subspatiale.
Din cauza faptului ca semnatura energetica a Defiant-ului este foarte puternica pentru o nava de marimea sa, dispozitivul de invaluire poate fi penetrat de un anumit tip de raze anti-protonice. Acest lucru este descoperit numai in momentul in care navele Jem'Hadar se intalnesc cu Defiant-ul. In timpul zborului cu viteze super-luminice, invaluirea este extinsa si asupra campului warp emis de motoarele navei.

Limitari
I>nitial, Defiant-ul s-a dorit a fi prima dintr-o noua clasa de nave, dar cu toate inovatiile tehnice pe care le contine, s-a dovedit a avea numeroase probleme de proiectare. Mai simplu zis, in cuvintele capitanului Sisko: Este super-armata si super-puternica pentru o nava de dimensiunea ei, asa de puternica incat, in exercitiile in care a fost folosita la viteza maxima, mai avea putin si se rupea in doua.
In misiunile de inceput, problemele Defiant-ului s-au dovedit aproape fatale. In special, infirmeria este inadecvat echipata si a necesitat o multime de imbunatatiri si munca din partea echipei de pe Deep Space Nine.
Oricum, in timp, cu modificarile recomandate de Sisko si supervizate de Miles O'Brien, multe din punctele slabe ale navei au fost eliminate, iar nava a fost transformata intr-una periculoasa in lupta si sigura de manevrat.
Cu toate limitarile sale, Defiant-ul s-a dovedit in lupta superior navelor Jem'Hadar si chiar mult mai puternic decat Pasarile de Prada klingoniene.
Cand amenintarea Borg a reaparut in 2373, Defiant-ul a facut parte din flota care a atacat cubul Borg. Si desi este mult mai puternica decat multe din navele Flotei, nava a fost avariata grav si, dupa ce a fost reparata pe Deep Space Nine, a fost reintrodusa in serviciu activ.

Misiuni speciale
Defiant-ul a fost folosit pentru o varietate de misiuni. Dispozitivul de invaluire a dus la posibilitatea explorarii Quadrantului Gamma, fara a risca detectarea. In Quadrantul Alpha, nava s-a dovedit de nepretuit in conflictele cu Imperiul Klingonian si a mai fost folosita pe post de escorta pentru transportoarele cardassiene care treceau prin zone periculoase.

Traducere: Dan Radulescu
Multumiri lui Claudiu Oprea
pentru materialul furnizat.

1998, Copyright: Redactor sef: Tehnoredactare web: Webmaster:
 AlthernaTerra SF Club Dan Radulescu Bogdan Teodorescu Chris Fotache